CatherineVermaut PostWoonkamer

FAQ

Wat is Kunst.nl?

Bij kunst.nl vind je hét abonnement voor onbeperkt kunst. Je kiest online uit onze collectie, eenvoudig je kunst voor thuis. We hebben een groot aanbod unieke schilderijen, gelimiteerde (foto)grafische werken en kunstobjecten. Met je abonnement kies je zo veel kunstwerken als je wilt, voor een vast bedrag per maand. Je kunstwerken worden gratis thuisbezorgd en je kunt eenvoudig online wisselen.

Hoeveel kost een abonnement?

Je kunt al kunst huren vanaf €24,95 per maand. Hiervoor mag je zoveel kunstwerken uitkiezen als je wilt met een totale waarde van €2.000,-. Dit kan 1 kunstwerk zijn, maar dit kunnen er ook 3 zijn. Wil je meer werken huren, of heb je een werk gekozen dat waardevoller is? Dat kan met ons Plus abonnement voor €49,95 per maand, of met ons Premium abonnement voor €69,95 per maand. Bekijk hier onze abonnementen.

Kan ik kunstwerken ook kopen?

Verliefd geworden op een kunstwerk en wil je het kopen? Dat kan! En omdat je een abonnement hebt, krijg je voor elk jaar dat je kunst huurt maar liefst 10% korting op de aanschafprijs (tot maximaal 30% korting). Je kunt de (resterende) koopprijs in 10, 20 of 30 renteloze maandelijkse termijnen voldoen.

Tip: Je kunt jouw abonnement ook goed gebruiken om te sparen voor de aankoop van jouw favoriete kunstwerk(en)!

 

Hoe maak ik mijn selectie?

Start een gratis account met jouw e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord. Je kunt online onze volledige kunstcollectie bekijken, ingedeeld in categorieën zoals thema, techniek, afmeting en waarde. Ook kun je zoeken op kunstenaar. Neem de tijd, ontdek jouw voorkeuren en plaats jouw favoriete werken in je wishlist. Heb je jouw definitieve keuze gemaakt? Selecteer en bestel dan eenvoudig de werken die je thuis wilt ontvangen vanuit de wishlist. Vul jouw gegevens aan om je abonnement te starten. Heb je kunstwerken besteld? Dan nemen we binnenkort telefonisch contact met je op om een levermoment af te stemmen.

Hoe werkt wisselen?

Je kunt jouw kunstwerken zo vaak wisselen als je wilt. Een wisseling regelen is even eenvoudig als een eerste bestelling. Je logt in, plaatst jouw favoriete werken in je wishlist en bestelt daaruit de werken die je wilt laten thuisbezorgen. Uiteraard kun je ook één of meerdere van jouw bestaande kunstwerken behouden. Wij bezorgen de nieuwe werken thuis en nemen de oude weer mee. Meer informatie over de bezorgkosten bij een wissel, vind je hier.

Hoe werkt de bezorging thuis?

Na ontvangst van jouw bestelling gaan we voor jou aan de slag. We verzamelen jouw kunstwerken, maken deze klaar voor verzending en nemen contact met je op voor een bezorgafspraak. Op de afgesproken dag en tijd worden jouw kunstwerken thuisbezorgd.

Kan ik mijn kunstwerken ook ophalen?

Natuurlijk mag je jouw kunstwerken ook ophalen bij ons kantoor in Utrecht. We zijn alle werkdagen tijdens kantooruren geopend. Graag horen we vooraf welk moment jou uitkomt. We kunnen dan ook andere werken waarin je interesse hebt, laten zien in onze expositieruimte. Laat het ons weten, wij zetten de koffie voor je klaar!

Hoe kan ik opzeggen?

Wil je stoppen met jouw abonnement? Je kunt het maandelijks opzeggen online of telefonisch. Wij komen de kunstwerken kosteloos bij jou ophalen.

Hoe hang ik de kunstwerken op?

Alle kunstwerken met lijst zijn voorzien van een ijzerdraad over de breedte van de lijst. Hieraan kun je het werk aan jouw muur ophangen, bijvoorbeeld aan een schroef. Wij hebben ook speciale Smart Packs van STAS, waarmee je jouw kunstwerken kunt ophangen zonder een gat in de muur te boren. De Smart Packs van STAS kosten €34,95 en kan je via ons aanschaffen. Bekijk de Smart Packs hier. We helpen je overigens graag bij het ophangen voor een kleine meerprijs. Als je daar gebruik van wilt maken, neem contact met ons op!

Hoe betaal ik mijn abonnement?

Je regelt jouw betaling eenvoudig zelf in jouw account door een maandelijks incasso van jouw bankrekening.

Kan de lijst om het kunstwerk worden aangepast?

Originele schilderijen hebben in het algemeen een bijpassende lijst, die is aangebracht door de kunstenaar zelf. Zeefdrukken, lithografieën en etsen hebben meestal een smalle, neutrale lijst die is bepaald samen met de kunstenaar. Binnen jouw abonnement is het niet mogelijk om een andere lijst te kiezen, maar als je een werk koopt kan je dit natuurlijk wel laten doen. Alle getoonde afmetingen zijn inclusief lijst.

Zijn mijn kunstwerken thuis verzekerd?

Ja, ieder kunstwerk dat je van ons huurt is thuis automatisch verzekerd binnen jouw abonnement. We gaan er natuurlijk wel vanuit dat je netjes met de werken omgaat, maar als je net zo geniet van onze kunstwerken als wij, is dat vanzelfsprekend. Voor de details van de verzekering, check onze algemene voorwaarden.

Ik heb een andere vraag, hoe neem ik contact op?

Je kunt ons tijdens werkdagen altijd bereiken per e-mail of per telefoon. Stuur een e-mail naar welkom@kunst.nl of bel naar 088 1800 100. We helpen je graag!